Dla zaliczki uproszczonej kwoty na zaliczce uzupełniane są przez Użytkownika.
Dla pozostałych zaliczek kwoty przychodów i kosztów pobierane są automatycznie przez program z zapisów księgowych oraz uzupełnionych na karcie Właściciela dodatkowych działalności. Udział właściciela jest pobierany historycznie z karty właściciela. Kwoty straty z lat ubiegłych, składek społecznych, składek zdrowotnych również są pobierane z karty właściciela. Pozycje, które są odblokowane, należy uzupełnić ręcznie na formularzu zaliczki.
W przypadku, gdy w Comarch ERP XT korzystamy z uproszczonej księgowości (Księga Podatkowa) do kwoty kosztów dodatkowo pobierana jest różnica remanentów.
- Dla rodzaju działalności gospodarcza – w kolumnie Działalność kwoty przychodów/kosztów są pobierane z księgi podatkowej oraz dodatkowej działalności i działalności w strefie uzupełnionych na właścicielu. Najem jest wykazywany w oddzielnej kolumnie Najem.
- Dla rodzaju działalności najem – w kolumnie Działalność kwoty przychodów/kosztów są pobierane z dodatkowej działalności oraz strefy uzupełnionych na karcie właściciela. W kolumnie Najem kwoty przychodów i kosztów są pobierane z księgi podatkowej oraz dodatkowego najmu uzupełnionego na karcie właściciela.
W przypadku, gdy w Comarch ERP XT korzystamy z pełnej księgowości (Księga Handlowa) program pobierze kwoty przychodów i kosztów z kont wprowadzonych na liście Zestawienie dla PIT. Lista jest dostępna na liście Deklaracje PIT-36/PIT-36L w menu kontekstowym.
Zobacz także:
Gdzie mogę określić rodzaj prowadzonej działalności?