Użytkownicy Comarch ERP XT mają możliwość zaimportowania do programu danych swoich kontrahentów i produktów. Schemat postępowania dla importu danych kontrahentów i produktów jest taki sam. Aby wykonać import danych należy:
Krok pierwszy – wybieramy Faktury >>> Kontrahenci/Produkty i w menu kontekstowym „Importuj dane z arkusza Excel”.
Krok drugi – wybieramy, czy chcemy dodać nowe dane, czy też zaktualizować istniejące.
Aby dodać nowe:
Dopisanie nowych produktów/kontrahentów do listy – podczas importu danych program weryfikuje na podstawie nazwy, czy istnieje już taki kontrahent na liście i dopisuje go do listy lub pomija, w zależności od ustawienia parametru.
Wybieramy opcję: Importuj nowych kontrahentów (Importuj nowe produkty)
i kolejno klikając w przycisk „Mam gotowy arkusz” a następnie „Wskaż plik” wskazujemy plik z którego maja zostać zaimportowane dane. Po wybraniu pliku wybieramy przycisk „Importuj dane”.
Po zakończeniu importu danych otrzymamy komunikat o przebiegu operacji. Jeśli import jakichś danych zakończy się niepowodzeniem, to odpowiednia informacja pojawi się w komunikacie. Należy poprawić takie dane w arkuszu i wykonać import ponownie.
Aby zaktualizować istniejące:
Wybieramy opcję: Aktualizuj istniejących kontrahentów (Aktualizuj istniejące produkty)
i kolejno klikając w przycisk „Mam gotowy arkusz” a następnie „Wskaż plik” wskazujemy plik z którego maja zostać zaimportowane dane. Po wybraniu pliku wybieramy przycisk „Importuj dane”.
Aktualizacja powiedzie się w przypadku, gdy arkusz zawiera kolumnę z ID kontrahenta/ produktu na podstawie którego rozpoznawany jest kontrahent/ produkt. Aby przygotować arkusz z ID najlepiej skorzystać z opcji Pobierz arkusz na oknie importu. Dopiero na tak przygotowanym arkuszu należy wprowadzać zmiany do aktualizacji.
Arkusz musi zawierać określone kolumny, gdzie w pierwszym wierszu podane są nagłówki kolumn. Podczas importu program na podstawie tych nagłówków rozpoznaje, jakie dane są zapisane w danej kolumnie i importuje je do określonego pola w programie. W jednym pliku xls mogą być równocześnie utworzone dwa arkusze: jeden zawierający informacje o kontrahentach i drugi z produktami. Wówczas podczas importu danych najpierw program zaczyta informacje o kontrahentach, a potem o towarach. Pod koniec importu zostanie wyświetlony komunikat z informacją, ile pozycji zostało poprawnie zaimportowanych.
Zobacz także:
Jak powinna wyglądać struktura arkusza, z którego importujemy dane kontrahentów?
Jak powinna wyglądać struktura arkusza, z którego importujemy dane produktów?