Ewidencja ryczałtowa jest dostępna w pakiecie „Księga Podatkowa i Ryczałt„. W konfiguracji na zakładce Księgowość należy ustawić rodzaj księgowości Ewidencja ryczałtowa.
Aby dodać zapis w ewidencji ryczałtowej należy: Krok pierwszy – wybieramy Księgowość – Ewidencja ryczałtowa a następnie klikamy przycisk „Dodaj zapis”. Krok drugi – pojawi się nam formularz zapisu ewidencji ryczałtowej. W pierwszej kolejności mamy możliwość wyboru, do jakiej ewidencji ma być dodany zapis a więc do Ewidencji przychodów bądź Ewidencji produktów rolnych. Kolejno należy wskazać odpowiednią Datę wpisu do ewidencji i Datę uzyskania przychodu oraz Numer dokumentu. Krok trzeci – należy wpisać kwotę przychodu w odpowiedniej sekcji i w odpowiedniej stawce ryczałtu. Dostępne są sekcje Przychody z działalności gospodarczej, Przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy lub inne oraz Przychody ze sprzedaży produktów rolnych (dostępne do uzupełnienia po wybraniu na zapisie Ewidencji produktów rolnych).