Pliki JPK można wysłać bezpośrednio po utworzeniu klikając przycisk Wyślij plik do MF lub też z listy, w tym celu należy zaznaczyć plik, a następnie w menu kontekstowym wybrać Wyślij na serwer Ministerstwa Finansów.
Jeżeli plik jest już podpisany Podpisem Zaufanym wysyłka nastąpi od razu po kliknięciu w przycisk. W przeciwnym wypadku pojawi się okno z wyborem sposobu podpisania pliku.
Pliki JPK w programie otrzymują statusy, odpowiednio:
- Nie wysłano – plik nie został przesłany do Ministerstwa Finansów
- Skierowano do Podpisu Zaufanego – plik został pobrany w celu podpisania Podpisem Zaufanym
- Podpisano Podpisem Zaufanym – podpisany plik został zaimportowany do programu
- Skierowano do podpisu niekwalifikowanego – plik został pobrany w celu podpisania kwotą przychodu na stronie Ministerstwa Finansów
- Wysłano/ trwa przetwarzanie – plik został przesłany do Ministerstwa Finansów, ale ma nieodebrane Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO)
- Wysłano/ odebrano UPO – plik został przesłany do Ministerstwa Finansów i ma odebrane Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO)
- Błąd przetwarzania – plik nie przeszedł poprawnej weryfikacji
Ważne ! Nie ma możliwości wysyłki plików JPK na urządzeniach mobilnych poprzez przeglądarkę internetową oraz na urządzeniach pracujących na systemie MAC OS X. W takich sytuacjach można skorzystać z systemów Windows.
Zobacz także:
Jak dodać Jednolity Plik Kontrolny (JPK)?
Jak podpisać Jednolity Plik Kontrolny (JPK) za pomocą Profilu Zaufanego ePUAP?
Jak podpisać plik JPK_VAT podpisem niekwalifikowanym?