Podatnicy, którzy zdecydowali się na rozliczanie dokumentów metodą kasową, są obowiązani prowadzić oddzielną ewidencję faktur dokumentującą przychody rozliczane tą metodą. Ewidencja nie ma określonego wzoru, jednak powinna zawierać: datę wystawienia faktury, numer faktury, kwotę należności wynikającej z faktury oraz datę uregulowania należności.
W programie Comarch ERP XT dostępna jest osobna lista dokumentów, na których został zaznaczony parametr Rozliczaj w kasowym PIT.
Lista Faktury rozliczane metodą kasową dostępna jest w menu Księgowość/ Księga podatkowa (w przypadku prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów) lub menu Księgowość/ Ewidencja ryczałtowa (w przypadku prowadzenia Ryczałtu ewidencjonowanego), w menu listy (pod przyciskiem ). Lista prezentuje zapisy z Rejestru VAT (sprzedaży i zakupów) i Ewidencji dodatkowej (przychodów i kosztów), z podziałem na dwie zakładki: Przychody i Koszty. Na zakładce Przychody będą wyświetlane dokumenty z Rejestru sprzedaży oraz Ewidencji przychodów. Na zakładce Koszty będą wyświetlane dokumenty z Rejestru zakupów oraz Ewidencji kosztów. Po zaznaczeniu jednej pozycji na liście pokaże się menu kontekstowe, związane z tym konkretnym dokumentem, z opcjami: Lista zapłat, Pokaż zapisy księgi. Lista zapłat służy wyfiltrowaniu zapisów kasowych i bankowych, które rozliczyły dany dokument. Lista Pokaż zapisy księgi wywołuję listę zapisów księgowych, powstałych po rozliczeniu dokumentu. Zobacz także: Jak wydrukować listę faktur rozliczanych metodą kasową? Jak skonfigurować program, chcąc wyliczyć PIT według tzw. metody kasowej? Jak działa wystawianie dokumentów handlowych przez podatnika stosującego kasowy PIT? Jak działa księgowanie dokumentów przez podatnika stosującego kasowy PIT?