Kontrola duplikacji obejmuje weryfikację wprowadzanych dokumentów w rejestrze VAT zakupu, ewidencji dodatkowej kosztów oraz na liście faktur zakupu.
Zarówno przy ręcznym dodawaniu dokumentu do rejestru VAT zakupu/ewidencji kosztów/na listę faktur zakupu jak również przy kopiowaniu oraz edycji dokumentów w buforze następuje sprawdzanie, czy w bazie istnieje już dokument o takich samych danych:
- numer NIP/ PESEL
- numer dokumentu
Kontrola duplikacji następuje z poziomu formularza dokumentu podczas jego zapisywania, zatwierdzania oraz księgowania. Jeżeli podobny dokument już istnieje w bazie pojawi się poniższy komunikat: Wybór przycisku „Tak, zapisz dokument” spowoduje zapisanie dokumentu. Wybór przycisku „Anuluj” spowoduje, że dokument nie zostanie zapisany i nastąpi powrót na formularz wprowadzanego dokumentu. Wybór przycisku „Zobacz podobne dokumenty” wyświetli listę podobnych dokumentów z możliwością ich podglądu. Po wybraniu opcji „Przejdź do dokumentu” wyświetli się formularz danego dokumentu, natomiast poprzednio wprowadzany dokument zostanie porzucony. Po wybraniu opcji „Zamknij” nastąpi powrót na formularz dodawanego dokumentu.