Jak wskazać rachunek bankowy na fakturze?
Przykład ten zostanie omówiony dla faktury sprzedaży. Należy pamiętać, że to działanie jest możliwe tylko wtedy, gdy mamy zapisane kilka numerów rachunków. Wybranie rachunku bankowego na dokumencie jest możliwe zarówno dla nowych dokumentów, jak i tych zapisanych do bufora. Tutaj pokazane zostanie ustawienie rachunku na fakturze sprzedaży zapisanej do bufora.
Krok pierwszy – wybieramy interesującą nas fakturę i wybieramy opcję „Edytuj”

Krok trzeci – na wyświetlonym oknie wybieramy jeden z rachunków. Automatycznie dla proponowany jest rachunek wybrany wcześniej na formularzu. Jeśli chcemy ustawić inny, wybieramy go z rozwijanej listy. Po zapisaniu zmian wybrany rachunek bankowy będzie już widoczny na wydruku dokumentu.
Jak wstawić swoje logo na wydruku?
W tym artykule opisaliśmy, jak przebiega wstawianie logo na wydrukach faktur. Możemy również zdecydować, czy powinno się ono drukować na dokumentach.
Aby ustawić logo na wydrukach w prawym górnym rogu klikamy ikonkę kółka zębatego, następnie wybieramy: Konfiguracja/ Wydruki. Przez Edycję Ustawień wydruków wybieramy skąd ma pochodzić nasze logo. Użytkownik posiada możliwość wgrania swojego logo z dysku lub z Internetu. Po wczytaniu się zdjęcia powinien pojawić się jego podgląd.

Aby logo było prawidłowo drukowane zalecamy następujące ustawienia pliku:
- plik musi być typu: png, jpeg, jpg,
- plik musi mieć wielkość maksymalnie 2 MB
- zalecana rozdzielczość grafiki to 96 dpi
- zalecane proporcje to ok 2:5
W Ustawieniach wydruków wybieramy także co ma się znaleźć na naszym wydruku i zapisujemy zmiany.
- Po wybraniu opcji „tylko dane firmy” logo nie będzie drukowane na dokumentach. Pojawią się na nim tylko dane wprowadzone w Konto: Moje dane.
- Po wybraniu opcji „tylko logo” na wydruku nie pojawią się dane z pieczątki firmy, a jedynie samo logo. Takie rozwiązanie można zastosować w przypadku, gdy logo zawiera równocześnie dane o numerze NIP i adresie firmy.
- Po wybraniu opcji „logo i dane firmy” na wydruku pojawi się zarówno graficzne logo firmy, jak i dane z pieczątki.

Jak dodać wydruk w języku innym niż polski?
W tym artykule opisaliśmy możliwość wystawienia wydruku swoich dokumentów w innym języku niż polski. Dostępne opcje to: angielski, francuski i niemiecki. Proces ten zostanie opisany na przykładzie wydruku faktury sprzedaży w języku angielskim. W tym celu:
Krok pierwszy – klikamy ikonkę kółka zębatego w prawym, górnym rogu i wybieramy "Edytor wydruków".
Krok drugi – z menu kontekstowego wybieramy opcję dodania nowego wzoru wydruku i wybieramy wydruk faktury sprzedaży. Na samym dole listy wydruków znajdują się dostępne języki. Wybór języka wydruku dokonuje się poprzez zaznaczenie odpowiedniej flagi.


Krok trzeci – pojawi się formularz faktury sprzedaży. Należy uzupełnić jego nazwę, a także nanieść ewentualne zmiany. Po prawej stronie wyświetla się podgląd wydruku w języku, który został wybrany przez użytkownika. Po naniesieniu wszystkich zmian należy zapisać formularz.


Jak zmienić tytuł na wydruku Faktury VAT?
W tym artykule opisaliśmy przykładową prostą modyfikację wydruku faktury sprzedaży.
Krok pierwszy – klikamy ikonkę kółka zębatego w prawym, górnym rogu i wybieramy "Edytor wydruków".

Krok drugi – z menu kontekstowego wybieramy opcję dodania nowego wzoru wydruku i wybieramy wydruk faktury sprzedaży.


Krok trzeci – Edytujemy nasz szablon wydruku. Z lewej widzimy elementy faktury, a z prawej stronie podgląd wydruku. Zaczynamy od uzupełnienia nazwy naszego nowego wzoru wydruku.







Wydruk dowodu wewnętrznego

Opcja wydruku dowodu wewnętrznego jest również dostępna w przypadku korzystania przez Użytkownika z Ewidencji ryczałtowej.
W sytuacji, kiedy na koncie ustawiony jest rodzaj księgowości Księga Podatkowa, w Edytorze wydruków (dostępnym pod ikoną koła zębatego w prawym górnym rogu) istnieje możliwość stworzenia własnego szablonu wydruku dla dowodu wewnętrznego.
Ważne! Szablon wydruku dowodu wewnętrznego jest niewidoczny w przypadku korzystania z pakietów niezawierających Księgowości.
Jak zmienić domyślną treść e-maila z wydrukiem wysyłaną do klientów?
W tym artykule opisaliśmy możliwość dowolnej edycji wiadomości e-mail wysyłanej do klienta wraz z wydrukiem faktury sprzedaży. Zmienić można zarówno temat jak i treść wiadomości.
Definiując zawartość wiadomości e-mail można wykorzystać tzw. makra. W ich miejsce, w momencie wysłania wydruku, zostaną podstawione informacje dotyczące wysyłanego dokumentu: Krok drugi – pojawia się szablon maila, w którym klikamy na polu temat i dodajemy makro z terminem płatności. W tym celu dopisujemy w temacie tekst „płatna do” i wybieramy opcję „Wstaw makro”, a następnie „Wstaw termin płatności”. Krok trzeci - W tytule pojawia się odpowiedni dopisek. W momencie wysłania wydruku w jego miejsce zostanie podstawiony termin płatności z konkretnej faktury. W treści wiadomości wstawimy makro z datą wystawienia. W tym celu należy kliknąć w odpowiednim miejscu w treści, wybrać „Wstaw makro” oraz „Wstaw datę wystawienia”. Po zakończonej edycji zapisujemy zmiany. Pojawi się okienko dodawania nowej sekcji. Możemy zmienić nazwę sekcji, by łatwiej odnaleźć ją na szablonie oraz ustawić jej formatowanie. Kolejnym etapem jest dodawanie elementów do sekcji, czyli w naszym przypadku wprowadzenie tekstu opisu. W tym celu należy kliknąć na kafelku „Nowy element sekcji”. Po kliknięciu pojawi się nam okienko, w którym możemy wprowadzić nasz opis. Zaznaczamy parametr „Stały tekst” i wpisujemy tekst. Klikamy „Dodaj” – w tym momencie tekst pojawia się jako element w sekcji. Możemy ustawić formatowanie naszego nowego opisu. Po kliknięciu „OK” sekcja pojawia się na szablonie. Krok czwarty – nasza nowa sekcja pojawiła się w układzie wydruku na końcu listy. Teraz należy już tylko ustawić, gdzie ma ona się znajdować domyślnie na naszym wydruku rachunku. W tym celu musimy „złapać” naszą sekcję i przenieść na wybrane przez nas miejsce. W artykule opisaliśmy jak zmodyfikować wygląd wydruku dokumentów. Poniżej opisany został przykład ukrycia kolumny PKWiU na wydruku faktury sprzedaży. Krok trzeci – na wyświetlonym formularzu nadajemy nazwę naszego nowego wydruku i zaznaczamy kafelek „Elementy faktury” (poprzez kliknięcie na ikonkę znajdującą się w prawym górnym rogu). Krok czwarty – pojawi się okienko umożliwiające edycję wybranego przez nas pola wydruku. Odnajdujemy wiersz dotyczący PKWiU, a następnie go odznaczamy. Pole to jest aktywne na wydruku, co symbolizuje niebieski ‘check’ umieszczony z lewej strony danego elementu. Warto pamiętać, że możemy zobaczyć aktualny podgląd naszego wydruku. Po poprawnie przeprowadzonym procesie ukrywania kolumny PKWiU nie powinna ona wyświetlać na podglądzie. W aplikacji Comarch ERP XT jest możliwość skorzystania z wydruku kodu QR do płatności na fakturze sprzedaży. Kod ten może być wykorzystany przez kontrahenta do szybkiego uzupełnienia danych w aplikacji bankowej w celu wysłania przelewu. Dodatkowo, aby kod był widoczny drukowana faktura musi spełniać poniższe warunki: Po wybraniu opcji Faktura na pobranym wydruku pojawi się sekcja z kodem i opisem Zeskanuj i zapłać. Edytor wydruków Comarch sPrint dostępny jest z poziomu Konfiguracji: Wydruki, z zakładki Szablony wydruków. Na liście widoczne są wszystkie szablony wydruków zdefiniowane przez Użytkownika, również te utworzone w poprzednim edytorze. Wydruki tworzone we wcześniej wersji są zablokowane do edycji. Użytkownik może z nich korzystać podczas drukowania dokumentów, jednak ich modyfikacja czy kopiowanie są zablokowane. Jeśli istnieje potrzeba utworzenia nowego szablonu lub wprowadzenia zmian na wydrukach należy je utworzyć w nowym edytorze. Podczas dodawania nowego szablonu należy określić: W momencie dodania wydruku proponowany jest szablon zgodny ze standardowym wydrukiem zdefiniowanym w programie. Jest to baza do wprowadzania potrzebnych zmian. Szablon podzielony jest na sekcje. Zawierają one informacje: Parametr Drukuj kod QR na fakturze wydruków dotyczy wydruków dokumentów faktura sprzedaży, faktura finalna oraz ponaglenie zapłaty.
Parametr Drukuj pieczęć prewencyjną dotyczy wydruków dokumentów faktura sprzedaży, faktura zaliczkowa, faktura finalna, faktura vat marża, faktura proforma oraz ponaglenie zapłaty. Jeśli bezpośrednio na szablonie Użytkownik chce dodać jakąś dodatkową informację może powiększyć istniejącą sekcje i w niej dodać potrzebne pola. Dodawanie pola odbywa się przez jego przeciągnięcie z panelu widocznego po lewej stronie na odpowiednie miejsce w szablonie. W poszczególnych sekcjach znajdują sie pod-szablony, które grupują powiązane ze sobą informacje: Użytkownik nie może dodawać własnych pod-szablonów. Aby edytować istniejący pod-szablon należy go dwukrotnie kliknąć. Zmiany w pod-szablonach wprowadza się w podobny sposób jak na głównym szablonie. Po lewej stronie znajduje się lista pól dostępnych na danym dokumencie. Aby dodać na dokument konkretną informację wystarczy przeciągnąć pole z listy po lewej stronie w konkretne miejsce na szablonie. Jeśli na szablon ma być dodane pole o stałej wartości (np. opis wartości dodanej z listy po lewej) należy kliknąć w przycisk Tekst dostępny w górnym menu, a następnie kliknąć w miejsce na szablonie, gdzie tekst ma się pojawić. Formatowanie wprowadzanych na szablon pól jest możliwe po zaznaczeniu konkretnego pola, przy wykorzystaniu opcji dostępnych po prawej stronie okna. Za ich pomocą można określić szereg parametrów, jak rozmiar pola, typ i kolor czcionki czy sposób formatowania wartości. Definiując wydruk warto skorzystać z opcji Dostosuj dostępnej w górnym menu . Pozwala ona maksymalnie powiększyć modyfikowany szablon czy pod-szablon, co znacznie ułatwia precyzyjne układanie dodawanych pól. Chcąc dodać w pod-szablonie zawierającymi dane kontrahenta również jego kod można wykonać akcje: Część informacji na szablonie jest prezentowana w postaci tabel. Są to na przykład: Na szablonie tabela zawiera zawsze: Modyfikując tabelę należy pamiętać o tym, by odpowiednio zmodyfikować zarówno wiersz odpowiedzialny za nagłówki, jak i za wydruk danych.
Aby zmodyfikować układ kolumn należy zaznaczyć odpowiednią komórkę i przy pomocy opcji Edytuj (symbol ołówka) wybrać jedną z opcji: Korzystając z tych opcji należy pamiętać, by komórki modyfikować w taki sam sposób zarówno w wierszu odpowiedzialnym za nagłówki, jak i elementy tabeli. Chcąc dodać nowa kolumnę Kod CN w tabeli z elementami faktury można wykonać akcje: Dla części pól, głównie tych widocznych na szablonie domyślnym, wysyłane są również ich opisy. Są one zebrane w części po lewej stronie okna, w sekcji Labels. Jeśli na wydruku Użytkownik umieści etykietę proponowaną przez program – na wydruku pojawi się opis pola proponowany przez program i zgodny z tym, co pojawia się na wydruku standardowym. Ma to szczególne znaczenie w przypadku przygotowywania wydruków w językach obcych: Na wydruku istnieją również pola, których opis jest zmienny, w zależności od drukowanego dokumentu. Są to na przykład: cena czy wartość w tabeli z pozycjami dokumentu. W zależności od tego, czy dokument jest wystawiony w cenach netto czy brutto – opis tych kolumn to odpowiednio Cena netto/ Cena brutto czy Wartość netto/ Wartość brutto. Dla takich pól na domyślnym szablonie w tytułach kolumn zdefiniowane są dodatkowe warunki, które odpowiednio ustawiają wartość w zależności od typu dokumentu. Po wprowadzeniu zmian, czy to na szablonie czy w pod-szablonie, możliwy jest podgląd wprowadzanych zmian. Korzystając z opcji Podgląd można sprawdzić, jak będzie wyglądał wydrukowany wg szablonu dokument. Dane widoczne na wizualizacji to dane przykładowe, służące jedynie do przygotowania poglądowego wydruku. Dopiero w momencie wydruku rzeczywistego dokumentu przy wykorzystaniu szablonu zostaną wykorzystane dane zapisane na koncie. W momencie otwarcia szablonu lub jego części poszczególne elementy są widoczne w dolne części okna: Użytkownik może w dowolny sposób przełączać się pomiędzy głównym szablonem a otwartymi wcześniej pod-szablonami lub otwierać kolejne. Powrót do głównego szablonu lub przełączanie pomiędzy pod-szablonami jest możliwe po kliknięciu w odpowiedni kafelek na dole okna. Jeśli na sekcji wprowadzono zmiany – odpowiedni kafelek na dole okna jest widoczny z symbolem *. Oznacza to, że w danym pod-szablonie są zmiany, które jeszcze nie zostały zapisane. W edytorze działa funkcja autozapisu, co oznacza, że wprowadzane zmiany są sukcesywnie zapisywane na szablonie. Zmiany są widoczne na podglądzie całego szablonu dopiero w momencie, gdy zostaną automatycznie zapisane, czyli zniknie * przy danym kafelku. Zapis całego szablonu następuje po wybraniu opcji Prześlij do Comarch ERP XT. Warto przy tym zwrócić uwagę, czy wszystkie zmiany wprowadzone na pod-szablonach zostały już automatycznie zapisane i zniknęły oznaczenia *. W innym przypadku mogą nie zostać zapisane przy powrocie do aplikacji Comarch ERP XT. Jeśli zmodyfikowane pod-szablony nadal są widoczne z * należy chwile poczekać, by zadziałał automatyczny zapis zmian. Na liście szablonów w menu kontekstowym dostępna jest m.in. opcja kopiowania szablonu. Podczas kopiowania szablonu należy podać nazwę nowego wydruku (musi być unikalna) oraz określić język, w którym ma być utworzony wydruk. Jeśli na kopiowanym szablonie zostały wykorzystane etykiety pól dostępne w edytorze w sekcji … – zostaną one automatycznie przetłumaczone na język wydruku. Jeśli na szablonie użytkownik wprowadził własne teksty i opisy pól – nie podlegają one tłumaczeniom i należy je zmodyfikować we własnym zakresie.
Krok pierwszy – wybieramy: ikonkę kółka zębatego i klikamy na "Edytor maili"
Prawidłowo zdefiniowany szablon powinien wyglądać tak:
Ważne! Przycisk „Wstaw makro” jest dostępny dopiero po ustawieniu kursora w jednym z pól: temat lub treść.
Jak dodać na wydruku sekcję ze stałym opisem?
Krok drugi – wybieramy przycisk "Dodaj" w prawym górnym rogu ekranu a następnie "Wydruk rachunku" i zatwierdzamy przyciskiem "OK".
Krok trzeci - na wyświetlonym formularzu nadajemy nazwę dla nowego wydruku i klikamy w przycisk „Dodaj własną sekcję”.
Jak zaimportować szablon wydruku?
Krok 2. Zaimportuj definicję z pliku XML, korzystając z opcji dostępnej w menu
w nagłówku.
Krok 3. Uzgodnij zawartość wydruku. Podczas importu na nowy wydruk przenoszone są wszystkie sekcje i pola, które są dostępne również dla aktualnego typu dokumentu. Jeśli szablon jest tworzony w innym języku - zostaną one automatycznie przetłumaczone. W przypadku sekcji i opisów definiowanych przez użytkownika trzeba będzie je przetłumaczyć we własnym zakresie i wprowadzić zmiany na nowym szablonie. W przypadku sekcji, które nie występują na dokumencie docelowym, ale istniały na szablonie wyjściowym - zostaną pominięte podczas importu.
Jak ukryć kolumnę PKWiU na wydruku?
Krok drugi – wybieramy przycisk "Dodaj" w prawym górnym rogu ekranu a następnie "Wydruk faktury sprzedaży" i zatwierdzamy przyciskiem "OK".
Po odznaczeniu „check’a” pole to powinno się wyszarzyć, a my zatwierdzamy zmiany poprzez wybranie opcji „OK”.
Pozostało nam już tylko zapisać nowy wydruk i wykorzystywać go przy wydruku dokumentów.
Jak wyeksportować szablon wydruku?
Definicja zostanie zapisana w pliku XML.
Jak dodać kolumnę kod CN na wydruku?
Krok drugi – wybieramy przycisk „Dodaj” w prawym górnym rogu ekranu a następnie „Wydruk faktury sprzedaży” i zatwierdzamy przyciskiem „OK”.
Krok trzeci – na wyświetlonym formularzu nadajemy nazwę naszego nowego wydruku i zaznaczamy kafelek „Elementy faktury” (poprzez kliknięcie na ikonkę znajdującą się w prawym górnym rogu).
Krok czwarty – pojawi się okienko umożliwiające edycję wybranego przez nas pola wydruku. Odnajdujemy wiersz dotyczący kodu CN, a następnie go zaznaczamy. Pole to jest niewidoczne na wydruku, co symbolizuje szary myślnik widniejący z lewej strony danego elementu. Po zaznaczeniu, myślnik zmieni się na niebieski ‘check’.
Po zapisaniu szablonu, można go już wykorzystywać do wydruku faktur. Kolumnę można dodać w ten sposób również na pozostałe rodzaje wydruków.
Jak zachować kopie wysłanych wiadomości?
Jak przesuwać kolumny w tabeli z elementami na wydruku dokumentu?
Krok drugi – z menu kontekstowego wybieramy opcję dodania nowego wzoru wydruku i wybieramy wydruk faktury sprzedaży.
Krok trzeci – na wyświetlonym formularzu nadajemy nazwę naszego nowego wydruku i klikamy w ikonkę znajdującą się w prawym górnym rogu panelu „Elementy faktury”.
Krok czwarty – pojawia się okienko umożliwiające edycję wybranej sekcji. Wybieramy zakładkę „Układ kolumn”. Należy teraz kliknąć na kolumnie, którą chcemy przenieść i trzymając wciśnięty przycisk myszy, przenieść kolumnę w odpowiednie miejsce.
Oprócz opcji przesuwania kolumn, mamy także możliwość modyfikacji ich rozmiarów, dodawania nowych czy usuwania istniejących. Należy pamiętać, że suma szerokości wszystkich kolumn nie może przekraczać wartości 100%. Aby dodać nową kolumnę, wystarczy przenieść jej nazwę z sekcji „Pozostałe dostępne kolumny” do „Widoczne kolumny”.
Ważne! Po zakończeniu edycji należy zapisać zmiany.
Jak skopiować szablon wydruku?
Utworzony w ten sposób szablon jest identyczny jak kopiowany: ma takie same sekcje i jest zdefiniowany w tym samym języku.
Jak wysłać wydruk w mailu z treścią inną niż w języku polskim?
Krok drugi – pojawi się okienko, gdzie musimy wybrać rodzaj wydruku jaki chcemy wysłać do kontrahenta. Na liście możemy wskazać szablony standardowo dostępne w programie, ale też i te, samodzielnie wprowadzone przez użytkownika.
Wydruki, które są dodane przez użytkownika mają kolor zielony, natomiast te standardowo dostępne w programie – niebieski.
Aby wprowadzić w programie wydruk w języku obcym należy wybrać: Konfiguracja >>> Parametry >>> Edytor wydruków. Tam dodajemy nowy wzór wydruku oraz ustawiamy w jakim języku ma on być. Wzór możemy dowolnie edytować. Po zakończeniu edycji należy zapisać formularz.
Krok trzeci – jeśli uzupełniliśmy na karcie kontrahenta, który jest wpisany na dokumencie, adres e-mail, to na okienku, które się wyświetli zostanie on automatycznie wczytany. Jeśli nie, będziemy musieli wpisać adres ręcznie. Następnie wybieramy język, w którym ma zostać wysłany mail. Podpowie się treść maila, którą mamy zdefiniowaną w „Edytorze maili” – jest ona dostępna do edycji przez użytkownika. Możemy również zaznaczyć parametr „Wyślij kopię…”, jeśli chcemy również otrzymać tę wiadomość na swoją skrzynkę pocztową. Po zakończeniu edycji, klikamy „Wyślij”.
Jak wydrukować kod QR do płatności na fakturze sprzedaży?
Zobacz także:
Jak ustawić wydruk domyślny dla kontrahenta?
Jak wstawić swoje logo na wydruku?
Jak zmienić format pola Ilość na wydruku?
Jak zmodyfikować szablon w edytorze Comarch sPrint?
Rodzaje sekcji dla wydruku
Utworzenie pod-szablonów
Dodawanie pól na szablonie
Edycja tabeli
Etykiety pól
Podgląd wydruku
Zapis szablonu
Kopiowanie szablonu
Jakie dane są dostępne na szablonie w edytorze Comarch sPrint?
Sekcja DocumentInfo: Items - zawiera informacje o pozycjach dokumentu
Addres:
BuildingNumber
numer domu
City
miejscowość
Commune
gmina
Country
kraj
FlatNumber
numer mieszkania
Post
poczta
PostalCode
kod pocztowy
Province
województwo
Street
ulica
BankAccount
rachunek bankowy
BankAdress
adres banku
BankCurrencyCode
waluta, w jakiej prowadzony jest rachunek
BankName
nazwa banku
Bdo
numer BDO
Email
adres email - na wydruku pojawi się adres email użytkownika konta
Name
nazwa firmy
Nip
numer NIP
NipPrefix
kod kraju NIP
PhoneNumber
numer telefonu
Regon
numer REGON
Signature
przedstawiciel
Sekcja DocumentInfo: Payment - tabela Płatności
CnCcode
kod CN
CurrencyGrossAdvance
kwota zaliczki brutto w walucie dokumentu
CurrencyGrossValue
wartość brutto pozycji
CurrencyNetAdvance
kwota zaliczki netto w walucie dokumentu
CurrencyNetValue
wartość netto pozycji
Discount
rabat procentowy na pozycji
EanCode
kod EAN produktu
GrossValue
wartość brutto pozycji w walucie PLN
Lp
liczba porządkowa
NetValue
warto
ProductCode
wartość netto pozycji w walucie PLN
ProductCurrencyGrossPrice
cena jednostkowa brutto w walucie dokumentu
ProductCurrencyGrossPriceBeforeDiscount
cena jednostkowa brutto w walucie dokumentu przed rabatem
ProductCurrencyNetPrice
cena jednostkowa netto w walucie dokumentu
ProductCurrencyNetPriceBeforeDiscount
cena jednostkowa netto w walucie dokumentu przed rabatem
ProductDescription
opis produktu
ProductGrossPrice
cena jednostkowa brutto w walucie PLN
ProductGrossPriceBeforeDiscount
cena jednostkowa brutto w walucie PLN przed rabatem
ProductId
ID produktu, z jakim został zapisany w bazie danych
ProductItemCode
kod produktu
ProductName
nazwa produktu
ProductNetPrice
cena jednostkowa netto w walucie PLN
ProductNetPriceBeforeDiscount
cena jednostkowa netto w walucie PLN przed rabatem
Quantity
ilość
UnitOfMeasurement
jednostka miary
VatRate
stawka VAT
VatRateValue
wartość VAT
Sekcja DocumentInfo: PurchasingParty - informacje o pierwszym kontrahencie na dokumencie (Nabywca/ Dostawca), pobierane z dokumentu lub bezpośrednio z karty kontrahenta:
DeadLine
termin płatności
PaymentType
forma płatności
Total
kwota płatności
Sekcja DocumentInfo: ReceivingParty - informacje o drugim kontrahencie na dokumencie (Odbiorca/ Nadawca), pobierane z dokumentu lub bezpośrednio z karty kontrahenta. Zawiera analogiczne informacje jak sekcja DocumentInfo: PurchasingParty.
Sekcja VatTable zawiera informacje o wartości dokumentu w poszczególnych stawkach VAT:
BankAccountNumber
numer rachunku bankowego kontrahenta
BankName
nazwa banku
BiuldingNumber
numer domu
City
poczta
Country
kraj
CustomerCode
kod kontrahenta
Email
adres email kontrahenta
FaxNumber
numer fax z karty kontrahenta
FlatNumber
numer mieszkania
FullName
imię i nazwisko przedstawiciela
Name
nazwa firmy
Nip
numer NIP kontrahenta
NipPrefix
kod kraju w numerze NIP
PhoneNumber
numery telefonów z karty kontrahenta, z pól Telefon i Telefon komórkowy
PostalCode
kod pocztowy
Street
ulica
Sekcja DocumentInfo - pozostałe informacje:
CurrencyGrossValue
kwota brutto w walucie dokumentu
CurrencyNetValue
kwota netto w walucie dokumentu
CurrencyVatValue
kwota VAT w walucie dokumentu
GrossValue
kwota brutto w walucie PLN
NetValue
kwota netto w walucie PLN
Rate
stawka VAT
VatValue
kwota VAT w walucie PLN
BankAccountNumber
numer rachunku bankowego na dokumencie
BIC
kod SWIFT banku
CurrencyCode
symbol waluty
CurrencyRateDate
data notowania waluty
CurrencyRateType
rodzaj notowania: NBP lub ręczny
CurrencyRate
kurs waluty
CurrencyConverter
przelicznik notowania
CurrencyGrossTotal
wartość brutto w walucie dokumentu
CurrencyNetTotal
wartość netto w walucie dokumentu
CurrencyVatTotal
wartość VAT w walucie dokumentu
GrossTotal
wartość brutto w walucie PLN
NetTotal
wartość netto w walucie PLN
VatTotal
wartość VAT w walucie PLN
DocumentTypeText
tytuł dokumentu
Number
numer dokumentu
Description
opis na dokumencie
IssueDate
data wystawienia dokumentu
SalesDate
data sprzedaży/ zakupu
OutcomeDate
data wpływu (dotyczy faktur zakupu)
PaymentDeadline
termin płatności na dokumencie
PaymentStatus
status rozliczenia
PaymentType
forma płatności na dokumencie
QRPaymentCode
kod QR płatności
SummaryPaid
kwota do zapłaty
SummaryRemain
kwota do zwrotu
SummaryWords
kwota słownie
RestToPay
pozostało do zapłaty
SplitPayment
czy na dokumencie zastosowano Mechanizm Podzielonej Płatności
JpkProceduresSymbols
kody JPK na dokumencie
DocumentCreatedByTaxPayer
czy dokument wystawiony przez Płatnika VAT czy przez podatnika zwolnionego z VAT (ustawiany na dokumencie na podstawie konfiguracji konta)
IsOSSPrcedure
czy na dokumencie zastosowano procedurę VAT OSS
OSSProcedureCountryCode
kod kraju, dla którego zastosowano procedurę VAT OSS
InvoiceType
rodzaj faktury: netto/ brutto
DiscountTotal
rabat całkowity na fakturze
Do czego służy edytor Comarch sPrint?
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami, jak rozpocząć pracę z edytorem wydruków.