Jak ewidencjonowane są dokumenty handlowe wystawione przez podatnika zwolnionego z VAT?

W programie Comarch ERP XT dokumenty dodane w menu Faktury i zatwierdzone na stałe są automatycznie przenoszone do ewidencji księgowych w menu Księgowość. Dokumenty handlowe, wystawione przez podatnika zwolnionego z VAT, są przenoszone na następujące listy:

  • Ewidencja przychodów: Faktury sprzedaży i paragony na kontrahenta o statusie krajowy
  • Ewidencja kosztów: Faktury zakupu na kontrahenta o statusie krajowy
  • Rejestr sprzedaży: Faktury sprzedaży i paragony na kontrahenta o statusie: wewnątrzunijny, wewnątrzunijny trójstronny, pozaunijny, procedura OSS
  • Rejestr zakupów: Faktury zakupu na kontrahenta o statusie: wewnątrzunijny, wewnątrzunijny trójstronny, pozaunijny, procedura OSS
Uwaga
Listy Rejestr sprzedaży i Rejestr zakupów w menu Księgowość są widoczne dla Użytkowników, którzy w Konfiguracja/ Konfiguracja/ zakładka Faktury w sekcji Płatnik VAT odznaczyli parametr Realizuję wyłącznie transakcje krajowe.

Po przeniesieniu dokumentu do Ewidencji przychodów/kosztów lub Rejestru sprzedaży/zakupów pozycje z dokumentu pierwotnego są sumowane do jednej względem wybranego rodzaju: towar lub usługa.

Uwaga
Dla kont posiadających w pakiecie moduł Księga Podatkowa i Ryczałt pozycje z dokumentu pierwotnego są sumowane do jednej względem wybranego rodzaju: towar lub usługa oraz wybranej kolumny KPiR lub stawki ryczałtu.

 

Zobacz także:

Jak skonfigurować program będąc podatnikiem zwolnionym z VAT?

Jak działa wystawianie dokumentów handlowych przez Podatnika zwolnionego z VAT?

Jak wyliczyć deklarację VAT-8(11)?

Jak wyliczyć deklarację VAT-9M(10)?

 

Czy ten artykuł był pomocny?