Comarch e-Sklep

Jak dodać produkt do Comarch e-Sklepu?

Dotyczy tylko Klientów Comarch
Na karcie produktu, który ma być wysyłany do e-Sklepu musimy zaznaczyć parametr Udostępnij w Comarch e-Sklep. Znajduje się on w zakładce e-Sklep. Po zaznaczeniu parametru poniżej pojawią się dane do uzupełnienia.
Ważne! Aby produkt został wysłany do e-Sklepu musi mieć określoną cenę sprzedaży oraz być przypisany do konkretnej grupy asortymentowej. Drzewo grup tworzone jest w konfiguracji e-sklepu (Więcej funkcji>>Comarch e-Sklep >>Grupy w Comarch e-Sklep).
Ponadto możemy uzupełnić dane produktu o dodatkowe dane jak np.:
  • Opis – pole można uzupełnić ręcznie lub skorzystać z dostępnych opcji pod przyciskiem Kreator opisu. Dostępne opcję to: Kopiuj opis z karty produktu oraz Wygeneruj opis. Skopiowane będzie dostępne, jeśli na karcie produktu jest już wprowadzony opis. Wygeneruj opis sprawia, że wartość pola proponowana jest przez algorytmy sztucznej inteligencji. Natomiast należy pamiętać, że zmiany wprowadzane w opisie na karcie produktu nie będą automatycznie uwzględniane w opisie do e-Sklepu i należy je wprowadzić odrębnie.
  • Promocja - pozwala na informowanie o zmianie ceny wraz z najniższą ceną sprzedaży z ostatnich 30 dni oraz czy produkt jest objęty Promocją lub Wyprzedażą.
  • Producent - można wprowadzić dane producenta produktu.
  • Inne - Dla każdego produktu można zdefiniować również inne dane typu wartość KGO (koszt gospodarowania odpadami) czy wagę.
  • Pozycjonowanie - dla każdego produktu można określić meta dane dla strony prezentującej produkty z wybranej grupy. Dane te prezentowane są w wynikach wyszukiwania:
  • Szukaj - podczas wyszukiwania towarów w Comarch e-Sklep uwzględniane są słowa wpisane w tym polu.
  • Słowa kluczowe – słowa kluczowe (frazy) najtrafniej oddające zawartość strony. Słowa kluczowe należy oddzielać od siebie znakiem przecinka. Zaleca ilość słów to od 6 do 10.
  • Tytuł – tytuł strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Zalecana długość do 50 znaków.
  • Meta Opis – opis strony, który ma zachęcić internautę do odwiedzenia strony z produktami z wybranej grupy. Zalecana długość powinna być do 250 znaków.
  • Produkty podobne - dla produktu pozwala na dodanie produktów podobnych.
  • Akcesoria - dla produktu pozwala na dodanie akcesorii.
  • Produkty polecane - dla produktu pozwala na dodanie produktów polecanych.
  • Produkt powiązany - pozwala na określenie rodzaju relacji produktu, a dla produktów podrzędnych można określić produkty nadrzędne.
  • Atrybuty grupujące - należy wprowadzić zestaw atrybutów, według których w Comarch e-Sklep będzie następowało filtrowanie produktów powiązanych.
  • Atrybuty zwykłe - dla produktu pozwala wybrać atrybuty, jakie wcześniej zostały zdefiniowane dla tej grupy.
  • Atrybuty czasowe - pozwala wybrać zdefiniowane atrybuty, którymi będą oznaczane produkty w Comarch e-Sklep, np: Nowość, Promocja, Produkt polecany. Aby produkt był oznaczony w wybrany sposób wystarczy zaznaczyć odpowiedni parametr.

W jaki sposób potwierdzić oczekujące zamówienie z Comarch e-Sklepu?

Dotyczy tylko Klientów Comarch

Zamówienia naszych klientów widoczne są po zalogowaniu się do panelu administratora. Wówczas wybieramy zakładkę Sprzedaż, a następnie Zamówienia. Pojawi się nam lista zamówień od naszych klientów.

Zamówienie, które złożył nam klient ma status „Oczekuje na potwierdzenie sklepu”. Aby potwierdzić takie zamówienia musimy wykonać aktualizacje zamówień.

W tym celu logujemy się do programu Comarch ERP XT i wybieramy Faktury >> Faktury Proforma. Na liście faktur klikamy na menu pod trzema kropeczkami i wybieramy opcję „Aktualizuj zamówienia z Comarch e-Sklepu

Po wybraniu tej opcji w programie pojawią się faktury proforma z zamówieniami od naszych klientów, zaś w sklepie status takich zamówień zmieni się na „potwierdzone”.

Atrybuty na karcie produktu

Dotyczy tylko Klientów Comarch
Atrybuty na karcie produktu dzielą się na:
  • atrybuty zwykłe - po wskazaniu grupy dla produktu na jego kartę automatycznie przenoszone są atrybuty, jakie wcześniej zostały zdefiniowane dla tej grupy. Zaproponowana lista może być modyfikowana: możemy usunąć zaproponowane atrybuty, a także dopisać nowe.
Wystarczy określić wartości poszczególnych atrybutów dla danego produktu. Jeśli dany atrybut może mieć kilka różnych wartości (na przykład wiele kolorów albo rozmiarów), należy ten atrybut dopisać do listy tyle razy, ile przyjmuje wartości. Lista atrybutów dla wszystkich grup i produktów jest wspólna, jeśli więc dany atrybut był już wcześniej wprowadzony na jakiejś karcie – można go wskazać wybierając z rozwijanej listy. Jeśli atrybut nie był jeszcze wykorzystany na żadnym produkcie, można go wprowadzić bezpośrednio na karcie produktu i zostanie automatycznie dopisany do listy. Lista wszystkich atrybutów wykorzystanych w programie jest dostępna w konfiguracji sklepu (Więcej funkcji -> Comarch e-Sklep -> Atrybuty w Comarch e-Sklep). Dla każdego atrybutu wprowadzonego na produkcie należy uzupełnić wartości w wybranych językach. Jeśli dla atrybutu nie uzupełnimy wartości w języku obcym - nie będzie on widoczny po zmianie języka interfejsu w sklepie. Na podstawie wprowadzanych wartości atrybutów w programie budowana jest lista dostępnych wartości (dla każdego języka osobno). Jeśli więc na innym produkcie wprowadzaliśmy atrybut z identyczną wartością - wystarczy ją wybrać z rozwijanej listy. Jeśli na liście nie ma jeszcze potrzebnej wartości należy ją wprowadzić bezpośrednio w polu, a po zapisaniu produktu zostanie automatycznie dopisana do listy dostępnych wartości.
  • atrybuty czasowe - istnieje możliwość zdefiniowania pewnych atrybutów, którymi będą oznaczane produkty w Comarch e-Sklep, takich jak: Nowość, Promocja, Produkt polecany Aby produkt był oznaczony w wybrany sposób wystarczy zaznaczyć odpowiedni parametr.
Po synchronizacji oznaczenie będzie widoczne w e-sklepie.

Ważne! Do Comarch e-Sklep wysyłane są maksymalnie trzy atrybuty czasowe dla każdego produktu. W przypadku zaznaczenia większej ilości cech – wysłane zostaną trzy pierwsze.

    Zobacz także: Atrybuty na karcie grupy

Jak skonfigurować sprzedaż w procedurze VAT OSS w Comarch e-Sklep?

Wskazówka
Sprzedaż opierającą się na procedurze VAT OSS, wykorzystującą stawki VAT obowiązujące w kraju dostawy, można prowadzić tylko w Comarch e-Sklep w wersji Enterprise. Jeśli posiadasz inną wersję sklepu (Standard lub Light) skontaktuj się z nami w celu konwersji do wersji Enterprise.
Aby prowadzić sprzedaż w sklepie internetowym z wykorzystaniem stawek VAT z kraju docelowego należy odpowiednio skonfigurować zarówno produkty w Comarch ERP XT, jak i Comarch e-Sklep:
  1. W Comarch ERP XT przypisać stawki VAT obowiązujące w krajach, w których prowadzimy sprzedaż. Można to zrobić z poziomu karty produktu, w sekcji Zagraniczne stawki VAT. Przypisując stawkę należy wybrać odpowiedni kod kraju, a następnie wskazać stawkę obowiązującą w danym kraju dla tego produktu.
    Wskazówka
    Uwaga: jeśli produkt nie będzie miał przypisanej stawki VAT dla danego kraju, przy próbie jego sprzedaży do tego kraju w Comarch e-Sklep produkt zostanie automatycznie usunięty z koszyka.
  2. Zaznaczyć parametr o Sprzedaży z wykorzystaniem procedury OSS w Comarch e-Sklep. W tym celu należy otworzyć Więcej funkcji: Comarch e-Sklep: Konfiguracja i zaznaczyć parametr Korzystam z VAT OSS i zapisać zmiany.
  3. Wykonać synchronizację danych z Comarch e-Sklep. Można to zrobić korzystając z przycisku Wyślij dane w Więcej funkcji: Comarch e-Sklepu: Konfiguracja.
  4. W panelu administratora Comarch e-Sklep dodać kraje, w których będzie prowadzona sprzedaż. Można to zrobić z poziomu Ustawienia: Płatności i dostawy, dodając kraj do macierzy dostaw:
    • dodać kraj zaznaczając go z dostępnej listy
    • dodać sposoby dostawy dostępne w danym kraju
    • dodać sposoby płatności dostępne w danym kraju
  5. Ustawić stawki VAT dla wybranych w danym kraju sposobów dostawy i form płatności. Można to zrobić na oknie Ustawienia: Płatności i dostawki, odpowiednio na zakładce Płatności/ Dostawy. Po wybraniu odpowiedniej pozycji na liście płatności/ dostaw, na formularzu dostępna jest zakładka Stawki VAT dla OSS, gdzie dla właściwego kraju należy wpisać obowiązującą dla niej stawkę VAT.
    Wskazówka
    Uwaga: jeśli dla płatności/ dostawy wpisana zostanie nieprawidłowa stawka VAT (nie występująca w danym kraju), na zamówieniu zostanie do niej przypisana stawka podstawowa
  6. Stawki VAT dla poszczególnych produktów przesłanych z ERP XT można sprawdzić z poiziomu listy towarów w panelu administratora Comarch e-Sklep (zakładka Stawki VAT dla OSS na szczegółach produktu).
  7. Podczas składania zamówienia w sklepie kupujący może wskazać kraj, do którego zostanie dostarczone zamówienie. Na liście dostępne są kraje zdefiniowane wcześniej w macierzy dostaw i płatności. Jeśli wskazany zostanie kraj inny niż Polska – zamówienie automatycznie zostanie potraktowane jako wystawione w procedurze OSS. Zamówienie zostanie przeliczone i zastosowane będą stawki VAT wskazane dla wybranego kraju.
  8. Podczas importu zamówienia do ERP XT na utworzonej fakturze procedura automatycznie zastosowana zostanie procedura OSS. Jako kraj OSS zostanie podstawiona lokalizacja wybrana wcześniej na zamówieniu w sklepie.

Jakie zdjęcia mogą być wysyłane do Comarch e-Sklep

Dotyczy tylko Klientów Comarch
Do Comarch e-Sklep można wysyłać zdjęcia w formacie:
  • rozmiar 1920 x 1080,
  • wielkość < 512 kb,
  • format png, jpg
W przypadku, gdy wprowadzone na karcie produktu zdjęcie nie spełni podanych kryteriów, zapis karty zostanie zablokowany.

Jak określić produkty powiązane dla Comarch e-Sklep: podrzędne i nadrzędne?

Produkty powiązane (tzw. fantomy) umożliwiają pogrupowanie kilku kart towarowych w XT w jeden produkt Comarch e-Sklep. Konfiguracja (wiązanie) fantomów odbywa się przy pomocy atrybutu grupującego. Dodatkowo spośród wszystkich kart towarowych wchodzących w skład fantomu należy wskazać jedną kartę, która będzie wyświetlana jako towar nadrzędny w sklepie. Jeśli zatem w ofercie Twojego sklepu znajdują się towary, które różnią się od siebie jedynie kolorem, czy rozmiarem warto je powiązać i wyświetlać na liście produktów pod jedną kartą produktową (kartą towaru nadrzędnego). Po wejściu w taką kartę i wybraniu atrybutów wyświetlą się karty produktów powiązanych (podrzędnych). Mechanizm działa w ten sposób, że jeden z produktów w grupie oznacza się jako produkt nadrzędny – dane tego produktu będą wyświetlane bezpośrednio na liście towarów w Comarch e-Sklep. Pozostałe produkty w grupie mają być oznaczone jako produkty podrzędne – ich dane nie będą wyświetlane bezpośrednio na liście w Comarch e-Sklep, lecz dopiero po wyfiltrowaniu towaru według określonych cech (atrybutów). Na potrzeby filtrowania produktów powiązanych w sklepie istotne jest, by wszystkie powiązane ze sobą produkty miały wspólny zestaw atrybutów grupujących. Dlatego lista atrybutów grupujących ustalana jest tylko na produkcie nadrzędnym. Potem podczas przypisywania produktów podrzędnych zestaw ten jest przepisywany i Użytkownik może dla nich zmienić jedynie wartość. Produkt nadrzędny – jeśli zostanie wybrany rodzaj relacji Produkt nadrzędny, to wówczas pojawia się tabela Atrybuty grupujące. Należy w niej wprowadzić zestaw atrybutów, według których w Comarch e-Sklep będzie następowało filtrowanie produktów powiązanych. Atrybuty dodaje się analogiczna jak na atrybutach zwykłych:
  • Jeśli towar jest wskazany jako nadrzędny, w tabeli z atrybutami grupującymi musi być dodany przynajmniej jeden atrybut wraz z wartością, aby można było zapisać produkt.
  • Na produkcie nie można wskazać dwa razy tego samego atrybutu.
Uwaga
Jeśli produkt nadrzędny usuwamy lub ustawiamy opcję brak relacji, wtedy usuwają się powiązania ze wszystkimi produktami podrzędnymi.
Produkt podrzędny – jeśli zostanie wybrany rodzaj relacji Produkt podrzędny pojawia się pole Wskaż produkt nadrzędny. Kliknięcie w to pole, wyświetla wszystkie produkty, które mają ustawiony parametr Sprzedawaj towar w Comarch e-sklepie i równocześnie są określone jako produkt nadrzędny. Z listy można wybrać jedną kartotekę. Po wskazaniu produktu w tabeli Atrybuty grupujące na produkcie podrzędnym są przepisywane atrybuty grupujące, które wcześniej zostały ustalone na towarze nadrzędnym wraz z wartościami. Nie można zmienić zestawu atrybutów grupujących na produkcie podrzędnym – można jedynie ustalić nowe wartości tych atrybutów dla towaru podrzędnego.
Przykład
Użytkownik sprzedaje dany model butów w różnych kolorach i rozmiarach. Dla każdej kombinacji kolor+rozmiar założona jest odrębna karta. Aby w sklepie na liście produktów dany model butów był widoczny tylko raz (a nie dla każdej kombinacji osobno) Użytkownik na jednej z kart: BUTY1 ustawia, że jest to produkt nadrzędny i definiuje atrybuty: KOLOR i ROZMIAR. Na karcie ustala wartość tych parametrów dla BUTY1: kolor czerwony, rozmiar 38. Następnie pozostałe karty BUTY2, BUTY3 i BUTY4 określa jako produkty podrzędne i na ich kartach przypisuje tylko wartości atrybutów:
  • BUTY2: kolor czerwony, rozmiar 39
  • BUTY3: kolor niebieski, rozmiar 38
  • BUTY4: kolor niebieski, rozmiar 37
Po wysłaniu do Comarch e-Sklep Klient na liście produktów będzie widział kartę BUTY1, natomiast w ramach tej karty będzie miał dostępne parametry filtrowania: KOLOR i ROZMIAR: jeśli klient wybierze kolor czerwony, to wśród rozmiarów będzie miał dostępne wartości 38 i 39. Po wybraniu rozmiaru 39 wyświetlona zostanie karta produktu BUTY2 i Klient będzie mógł je zamówić, jeśli Klient wybierze kolor niebieski, to wśród rozmiarów będzie miał dostępne wartości: 37 i 38. Po wybraniu rozmiaru 37 wyświetlona zostanie karta produktu BUTY4 i Klient będzie mógł je zamówić.

Dlaczego towary nie pojawiają się w e-sklepie?

Dotyczy tylko Klientów Comarch
Podczas codziennej pracy z programem, informacje o towarach są wysyłane do e-Sklepu na kilka sposobów:
  • synchronizacja pełna – wysyłane są wszystkie informacje o towarach i grupach, niezależnie od tego czy uległy zmianie od momentu ostatniego wysłania. Synchronizacja pełna jest wykonywana na życzenie poprzez wybranie: Więcej funkcji >> Comarch e-Sklep >> Konfiguracja >> Wyślij dane
 
  • synchronizacja różnicowa – jest wykonywana automatycznie co 2 godziny. Obejmuje tylko produkty lub grupy, na których dokonano zmian danych związanych ze sprzedażą w e-Sklepie.
 
  • synchronizacja stanów magazynowych – co 60 minut do Comarch e-Sklep automatycznie wysyłane są informacje o stanie magazynowym produktów, jaki jest ustalony w programie Comarch ERP XT. Informacja wysyłana jest tylko dla produktów o typie towar z zaznaczoną kontrolą stanów magazynowych.
 
Ważne! Po założeniu e-Sklepu i przygotowaniu listy produktów do wysłania, musimy bezwzględnie wykonać pierwszą pełną synchronizację. Dopiero wtedy towary pojawią się w naszym e-Sklepie i zacznie działać mechanizm różnicowego wysyłania zmian.

Atrybuty na karcie grupy

Dotyczy tylko Klientów Comarch
Atrybuty na karcie grupy to cechy, po których będzie wyszukiwany produkt w danej grupie.

Definiując grupę definiujemy jedynie zestaw atrybutów, charakterystycznych dla danej grupy produktów, bez podania konkretnych wartości. Wartości atrybutów (cechy) są przypisywane dopiero na karcie konkretnego produktu.

Lista atrybutów wykorzystywanych na kartach grup i produktów jest wspólna i tworzona automatycznie podczas uzupełniania danych dla kolejnych grup i produktów:

  • jeśli dany atrybut nie był jeszcze wprowadzony na żadnej karcie grupy/ produktu – można go dodać wprowadzając jego nazwę bezpośrednio w pole. Przy zapisie grupy zostanie on automatycznie dodany do wspólnej listy i będziemy mogli wybrać go z listy podczas wprowadzania kolejnych grup i produktów.
 
  • jeśli dany atrybut był już wcześniej wprowadzony na jakiejś karcie – możemy go wybrać korzystając z rozwijanej listy
  • aby usunąć atrybut z zestawu dla danej grupy musimy ustawić kursor na danej pozycji i kliknąć w przycisk , widoczny obok.
Lista wszystkich atrybutów wykorzystywanych w programie jest dostępna w Więcej funkcji -> Comarch e-Sklep -> Atrybuty w Comarch e-Sklep. Z tego poziomu można również uzupełnić nazwy atrybutów w językach obcych - jest to konieczne w przypadku, gdy w sklepie dopuszczalna jest zmiana języka. Jeśli nazwa w danym języku nie będzie uzupełniona atrybut nie będzie w ogóle widoczny po zmianie języka w sklepie. Zobacz także: Atrybuty na karcie produktu 

Jak określić produkt jako produkt polecany do innego towaru?

Dotyczy tylko Klientów Comarch

Na karcie produktu należy przejść na zakładkę e-Sklep. W sekcji Produkty polecane istnieje możliwość zdefiniowania towarów, które będą pojawiały się jako polecane. Jako towar polecany można wskazać inne produkty z zaznaczonym parametrem sprzedaży w Comarch e-Sklep.

Podobnie jak w przypadku produktów podobnych i akcesoriów, przy odznaczeniu parametru o sprzedaży w sklepie, na karcie towaru polecanego relacja pozostaje zapisana na produkcie, tylko przestaje być wysyłana do sklepu. Natomiast w przypadku zupełnego usunięcia karty produktu – relacja jest również kasowana.

Ważne! Aby towary polecane były poprawnie wyświetlane w e-Sklepie muszą mieć zdefiniowane przynajmniej jedno zdjęcie!
Po wysłaniu danych w e-Sklepie, na szczegółach produktu widoczna jest sekcja z polecanymi:

Jak zdefiniować dane o produkcie w e-sklepie w języku obcym?

Korzystając z e-Sklepu istnieje możliwość zdefiniowania informacji o sprzedawanych produktach w językach: polskim, angielskim, niemieckim i francuskim. Jeśli klient wybierze w sklepie jeden z tych języków, otrzyma możliwość przeglądania informacji w tym języku.

W językach obcych można zdefiniować informację o:
  • nazwie grupy towarowej - w tym celu należy przejść  do okna Więcej funkcji / Comarch e-Sklep /Grupy w Comarch e-Sklep i wprowadzić nazwę grupy w odpowiednim języku,
  • nazwie atrybutów produktów - w tym celu należy przejść  do okna Więcej funkcji / Comarch e-Sklep /Atrybuty w Comarch e-Sklep i zdefiniować atrybut produktu w wybranym języku,
  • danych produktu - w tym celu należy w oknie edycji produktu zaznaczyć parametr Sprzedawaj towar w e-Sklepie i następnie wybrać przycisk Uzupełnij dane. W zakładce Ogólne będzie możliwość uzupełnia danych o produkcie w wybranych językach,
  • wartości atrybutów dla poszczególnych produktów - w tym celu należy w oknie edycji produktu zaznaczyć parametr Sprzedawaj towar w e-Sklepie i następnie wybrać przycisk Uzupełnij dane. W zakładce Atrybuty będzie możliwość ustalenia wartości atrybutu wyświetlanej w różnych językach.

Jak zamówić Comarch e-Sklep?

Dotyczy tylko Klientów Comarch

Aby zamówić Comarch e-Sklep musimy posiadać swój numer ID Klienta Comarch. Numer ten jest nadawany automatycznie po kompletnym wypełnieniu danych firmy w Konto/ Moje dane (wszystkie pola oznaczone *). Po wypełnieniu pieczątki i zapisaniu danych, otrzymujemy numer ID, który możemy zobaczyć w Moich danych.

  W menu Więcej funkcji widzimy opcję Comarch e-Sklep. Po wejściu możemy z tego poziomu zamówić swój sklep internetowy. Istnieje możliwość zamówienia:
  • Wersji demo - jest dostępna bezpłatnie przez pierwsze 30 dni, posiada wszystkie funkcjonalności wersji płatnej, jest jedynie ograniczona czasowo.
  • od razu wersji płatnej
Istnieje również możliwość zamówienia e-Sklepu z poziomu okna z wyborem pakietu (Konto: Moje pakiety) Podczas zamawiania e-Sklepu musimy podać następujące dane:
  • wersja e-Sklepu – dostępne są wersje standard lub light. W wersji light istnieje ograniczenie co do ilości produktów, które mogą być wystawione w e-Sklepie (jednocześnie w e-Sklepie może być wystawione 50 produktów).
  • domena – jeśli posiadamy własną domenę, możemy zamówić e-Sklep działający w tej domenie. Wtedy powinniśmy wybrać opcję własna i wpisać adres zakładanego sklepu. Jeśli nie posiadamy własnej domeny, możemy wybrać opcję iSklep24.pl., wtedy podajemy tylko nazwę sklepu internetowego, który zostanie założony.
  Po wciśnięciu przycisku Wyślij składane jest zamówienie na e-Sklep. Potwierdzenie zamówienia wysyłane jest mailem na adres, na który założone jest konto Comarch ERP XT.

O realizacji zamówienia i założeniu sklepu zostaniemy poinformowani drogą mailową.  Wtedy też po wejściu do konfiguracji e-Sklepu widzimy informację o współpracy. Równocześnie w konfiguracji pojawia się przycisk Wyślij dane, który powoduje wysłanie do e-Sklepu przygotowanych wcześniej produktów.

Ważne! Jeśli zamówiliśmy e-Sklep korzystając z formularza zamówienia dostępnego na stronach Comarch, nie składamy dodatkowo zamówienia z poziomu Comarch ERP XT. Wraz z e-Sklepem jest dla nas zakładane i konfigurowane połączenie z kontem Comarch ERP XT. Po zalogowaniu do programu widzimy od razu opcje wysyłania produktów.

Czy klient może śledzić swoje zamówienie?

Dotyczy tylko Klientów Comarch
W trakcie realizacji zamówienia z Comarch ERP XT do Comarch e-Sklepu wysyłane są informacje o zamówieniu, które Klient może zobaczyć w e-Sklepie
  • w momencie utworzenia faktury proforma do e-Sklepu wysyłany jest status zamówienia potwierdzone,
  • w momencie, gdy na podstawie faktury proforma zostanie utworzona faktura sprzedaży lub faktura zaliczkowa – do e-Sklepu zostaje wysłany status zamówienia zrealizowane,
  • jeśli po imporcie zamówienia faktura proforma zostanie usunięta w programie – do e-Sklepu wysyłany jest status zamówienia anulowane.
Status anulowane wysyłane jest do e-Sklepu bezpośrednio po usunięciu faktury proforma z programu. Natomiast statusy dotyczące realizacji: potwierdzone i zrealizowane są wysyłane do e-Sklepu dopiero w momencie wykonania aktualizacji stanu zamówień z e-Sklepu, z poziomu listy faktur proforma.

Brak opcji "Aktualizuj zamówienia z Comarch e-Sklepu"

Dotyczy tylko Klientów Comarch

Użytkownicy Comarch ERP XT współpracujący z Comarch e-Sklep mogą napotkać problem, gdy na liście faktur proforma brakuje parametru „Aktualizuj zamówienia z Comarch e-Sklepu”.

Może się tak dziać w przypadku, gdy w Konfiguracji Comarch e-Sklep odznaczony jest parametr „Sprzedaję w Comarch e-Sklepie” w Więcej funkcji  > Comarch e-Sklep > Konfiguracja. Opcja ta jest widoczna tylko dla konta administratora. Stąd też, aby zaznaczyć parametr należy:

- zalogować się na konto administratora, - otworzyć stronę: Więcej funkcji  > Comarch e-Sklep > Konfiguracja - zaznaczyć parametr „Sprzedaję w Comarch e-Sklepie”.

Czym jest platforma Comarch e-Sale?

Comarch e-Sale to system e-commerce, który zapewnia łatwą sprzedaż towarów w popularnych serwisach aukcyjnych. Współpraca pomiędzy Comarch ERP XT a Comarch e-Sale opiera się na wymianie danych pomiędzy aplikacjami. Z Comarch ERP XT wysyłane są dane o produktach. Użytkownik sam decyduje, które towary będą sprzedawane na portalach aukcyjnych. Natomiast z Comarch e-Sale importowane są informacje o złożonych zamówieniach. Na tej podstawie w ERP XT można wystawiać faktury sprzedaży, a Klient na bieżąco wie, jaki jest stan realizacji jego zamówienia. Szczegółowa instrukcja jak skonfigurować i korzystać z Comarch e-Sale dostępna jest tutaj.

Czy klient musi posiadać konto w Comarch e-Sklepie, aby złożyć zamówienie?

Dotyczy tylko Klientów Comarch

Klient składający zamówienie w Comarch e-Sklepie, może być zalogowany na swoje konto (i wtedy dane na zamówienie pobierane są z konta) lub może wpisać swoje dane bezpośrednio na zamówieniu. Podczas  importu zamówienia do Comarch ERP XT:

  • jeśli Klient składający zamówienie ma swoje konto w Comarch e-Sklepie – podczas importu pierwszego zamówienia z e-Sklepu do Comarch ERP XT zakładana jest automatycznie dla tego Klienta karta kontrahenta. Odtąd wszystkie faktury proforma, które będą tworzone w programie, będą rejestrowane dla tego kontrahenta.
 
  • jeśli Klient składający zamówienie podaje swoje dane bezpośrednio na zamówieniu (bez logowania się na konto w Comarch e-Sklep) – podczas importu zamówienia jego dane są wprowadzane bezpośrednio na tworzoną fakturę proforma, bez zakładania karty kontrahenta
 

Jak określić producenta i dodać dla niego logotyp

Dla produktu sprzedawanego w Comarch e-Sklep możliwe jest zdefiniowanie producenta i marki. Jeśli pole z nazwą producent zostanie uzupełnione pojawi się możliwość dodania logotypu dla producenta. Logotyp będzie widoczny potem w Comarch e-Sklep.

Jak skonfigurować formy płatności widoczne na fakturze proformie pobranej z e-Sklepu?

W konfiguracji dotyczącej Comarch e-Sklep możliwe jest zdefiniowanie form płatności, które zostaną wybrane na fakturze proforma pobranej z e-Sklepu. W sekcji płatności i dostawy możemy także wybrać karty produktów, które zostaną przypisane na pozycji jako koszt płatności i koszt dostawy z zamówienia.

Jak wykonać operacje seryjne dla Comarch e-Sklep?

W Comarch ERP XT istnieje możliwość seryjnej aktualizacji parametrów dla produktów sprzedawanych w Comarch e-Sklep. Funkcjonalność dostępna jest w menu pod trzema kropkami na liście Produkty, przy zaznaczeniu przynajmniej dwóch produktów. Wtedy w menu widoczne są dwie opcje:

  • Ustaw parametry dla e-Sklep - pozwala na wprowadzenie zmian parametrów dla wielu produktów jednocześnie,
  • Wycofaj produkty dla e-Sklep – pozwala na wycofanie wielu produktów z Comarch e-Sklep jednocześnie.

Seryjna aktualizacja dla produktów będzie możliwa w tylko, jeśli:

  • konto Comarch ERP XT jest powiązane z kontem Comarch e-Sklep,
  • wszystkie zaznaczone produkty mają cenę większą od 0,
  • w Comarch ERP XT istnieje przynajmniej jedna grupa dla Comarch e-Sklep.
Zmiany wykonane za pomocą seryjnej aktualizacji będą widoczne w sklepie dopiero po wykonaniu synchronizacji danych z e-Sklepem:
  • pełną synchronizację produktów można wywołać na żądanie korzystając z opcji dostępnej w Więcej funkcji: Comarch e-Sklep: Konfiguracja,
  • synchronizacja różnicowa, wysyłająca informacje tylko o produktach, które zostały zmienione -  wykonywana jest automatycznie 3 razy dziennie
 

Opcja Ustaw parametry dla e-Sklep

Wybranie opcji Ustaw parametry dla e-Sklep powoduje podniesienie formularza, który pozwala na wprowadzenie zmian dla parametrów:

1.wymaganych do udostepnienia produktu w sklepie:
  • Udostępnij w Comarch e-Sklep
    Wskazówka
    Parametr Udostępnij w Comarch e-Sklep dla seryjnej aktualizacji zawsze jest zaznaczony, bez możliwości odznaczenia.
  • Grupa - informacja o grupie jest wymagana, by produkt mógł być wysłany do e-Sklepu. Jeśli wśród zaznaczonych produktów znajdzie sie przynajmniej jeden bez wybranej grupy, Użytkownik będzie musiał wskazać, jak powinna zadziałać funkcje:
    • wybranie opcji Kontynuuj dla wszystkich produktów spowoduje, że wymagane będzie wskazanie grupy, do której zostaną przypisane zaznaczone produkty. Nawet, jeśli produkt wcześniej posiadał przypisaną grupę - zostanie ona zmieniona. Funkcja może okazać sie przydatna podczas seryjnego ustawiania parametrów dla produktów, które jeszcze nie były wystawiane w e-Sklepie i nie maja przypisanych żadnych parametrów.
    • wybranie opcji Kontynuuj tylko dla produktów z wybraną grupą spowoduje, że produkty bez wskazanej grupy zostaną pominięte. W takim przypadku będzie można pominąć aktualizację grupy produktowej i aktualizować na wybranych produktach tylko parametry opcjonalne (np. atrybut Produkt z gazetki, Promocja itp.)
2. opcjonalnych - znajdujących się na karcie produktu w części e-Sklep w sekcjach:
    • Informacje o produkcie - pozwala na zmiany w opisie produktów,
    • Promocja - użytkownik może oznaczyć produkty jako promocja, wyprzedaż oraz wprowadzić dodatkowe informacje o obniżeniu ceny, w tym również podać cenę przed obniżką,
    • Producent - w sekcji można wprowadzić zmiany dotyczące: danych producenta (nazwa oraz logo), nazwy marki oraz adresu strony internetowej producenta,
    • Inne - pozwala na aktualizację: Kosztów Gospodarowania Odpadami, wagi brutto oraz statusu i dostępności produktów,
    • Wyszukiwanie - sekcja została wyodrębniona z sekcji Pozycjonowanie (pole: Szukaj) na karcie produktu, umożliwia modyfikację frazy po jakich zaznaczone produkty będą wyszukiwane w e-Sklepie,
    • Produkty podobne - użytkownik może przypisać produkty podobne dla wybranych przez siebie produktów,
    • Akcesoria - podobnie jak w przypadku produktów podobnych, użytkownik może określić akcesoria dla wybranych przez siebie produktów,
    • Produkty polecane - umożliwia przypisanie artykułów polecanych dla wybranych produktów,
    • Atrybuty czasowe - pozwala na wybranie atrybutów czasowych, którymi będą oznaczone produkty w e-Sklepie.

Uwaga
Użytkownik ma możliwość edycji wartości parametru wyłącznie masowo (jedna wartość dla wszystkich produktów). Wyjątek stanowi opis produktu, gdzie istnieje możliwość przeniesienia opisu z formularza produktu.

Aktualizowane parametry mogą przyjąć następujące formy wprowadzania danych (mogą być również ze sobą połączone):
  • parametr typu Włącz/Wyłącz - po zaznaczeniu wybranego parametru są dostępne dwie opcję, gdzie użytkownik określa czy chce dodać lub usunąć parametr z wybranych produktów,
  • parametr pozwalający na wprowadzenie wartości np. słów, liczb.

Po wprowadzeniu modyfikacji i zapisaniu formularza nastąpi aktualizacja parametrów. W aplikacji pojawi się okno z podsumowaniem przeprowadzonych zmian. Przedstawiony raport będzie zawierał dane o powodzeniu/niepowodzeniu wprowadzenia modyfikacji. Na oknie użytkownik, będzie mógł zdecydować czy chce ponownie wrócić do edycji parametrów, czy przejść na listę produktów poprzez przycisk Rozumiem.

Opcja Wycofaj produkty dla e-Sklep

Wybranie opcji Wycofaj produkty dla e-Sklep nie podnosi formularza z parametrami, wyświetla komunikat o wycofaniu produktów. Użytkownik może zdecydować czy na pewno chce wykonać akcję lub przerwać czynność.

Po wybraniu opcji Tak, pojawi się okno z podsumowaniem wykonanej operacji.