Rejestr rachunków

W module księgowym istnieje rejestr rachunków, który zawiera listę rachunków. Lista rachunków pokazuje rachunki wprowadzone w module Faktury, bez możliwości dodawania nowych z tego poziomu.

Po zaznaczeniu Formularz rachunku zawiera:

Kontrahent – można wybrać istniejącego kontrahenta z listy lub dodać nowego. Jeżeli zostanie wpisana nazwa, której nie ma w bazie, pojawi się opcja uzupełnij dane kontrahenta, umożliwiająca zapisanie danych w słowniku kontrahentów (opcja dostępna na urządzeniach z rozdzielczością powyżej 768 x1024).

Numer dokumentu numer własny rachunku.

Opis księgowy – dodatkowy opis na potrzeby ewidencji księgowej.

Daty – data wystawienia i data sprzedaży.

Razem – podsumowanie rachunku.

Dolna część formularza zawiera tabelę z elementami rachunku. Tabela składa się z kolumn: Kwota, Kolumna księgi i Rodzaj. Kolumna księgi wskazuje pozycję w księdze podatkowej, do której zostanie zaksięgowana pozycja faktury. Rodzaj określa pozycję jako towar lub usługę.

Czy ten artykuł był pomocny?