Ustawienia w Comarch ERP XT przed pierwszą wysyłką e-deklaracji

Przed pierwszą wysyłką deklaracji VAT-7 (aktualnie JPK_V7M, JPK_V7K) Użytkownik powinien odpowiednio przygotować program, tak aby możliwa była bezpośrednia wysyłka deklaracji na serwer Ministerstwa Finansów.

Krok pierwszy – sprawdzamy czy w Konfiguracja >>> Księgowość w sekcji E-Deklaracje jest zaznaczony/ odznaczony parametr Testowy serwer systemu.

E-Deklaracje –  parametr Testowy serwer systemu

odznaczony zaznaczony
Wysyłka na prawidłowy serwer Ministerstwa finansów Wysyłka na testowy serwer Ministerstwa Finansów

Krok drugi – dodajemy deklarację VAT-7 (aktualnie JPK_V7M, JPK_V7K), następnie klikamy w opcję wysyłki, która jest dostępna z 3 różnych poziomów: otwartego formularza deklaracji, menu kontekstowego listy deklaracji, menu po zapisie nowej deklaracji. Po kliknięciu na ekranie pojawi się okno umożliwiające zainstalowanie Comarch ERP XT Dodatki.

Uwaga
Instalacja programu Comarch ERP XT Dodatki jest możliwa tylko na systemach Windows 10 i wyższych.

Krok trzeci – instalujemy  podpis elektroniczny na urządzeniu na którym pracujemy.

Uwaga
Po poprawnym zainstalowaniu podpisu elektronicznego na komputerze, program Comarch ERP XT Dodatki sam wskaże możliwość wyboru podpisu w chwili wysyłki deklaracji. Użytkownik nie musi nic dodatkowo konfigurować w programie Comarch ERP XT.

Każda następna wysyłka deklaracji nie wymaga już ponownej instalacji Comarch ERP XT Dodatki, przez co po wybraniu opcji Wyślij e-deklarację, program automatycznie wyświetli możliwość wyboru elektronicznego podpisu.

Pozostałe artykuły dotyczące deklaracji VAT-7 (aktualnie JPK_V7M, JPK_V7K) są dostępne pod:

Pliki JPK_V7

Jak wysłać deklarację VAT-7?

Jak wysłać deklarację VAT-7 podpisem kwalifikowanym?

Jak wysłać deklarację VAT-7 podpisem niekwalifikowanym?

Jak wystawić korektę deklaracji?

Jak wydrukować rejestr VAT uwzględniając dokumenty zakwalifikowane do deklaracji VAT-7?

Czy ten artykuł był pomocny?