Jak wysłać wydruk w mailu z treścią inną niż w języku polskim?

W programie Comarch ERP XT użytkownicy mają możliwość wysyłania wydruków dokumentów z treścią w języku obcym. Jest to przydatna opcja podczas kontaktów z zagranicznymi kontrahentami. W programie dostępne są opcje wysyłki maili w języku: polskim, angielskim, francuskim i niemieckim. Omówiony zostanie tutaj przykład wysyłki wydruku faktury sprzedaży w języku niemieckim.

Aby wysłać maila z treścią w obcym języku należy:

Krok pierwszy – wybrać i zaznaczyć dokument, który chcemy wysłać, a następnie z menu kontekstowego wybieramy opcję „Wyślij e-mailem”.

Krok drugi – pojawi się okienko, gdzie musimy wybrać rodzaj wydruku jaki chcemy wysłać do kontrahenta. Na liście możemy wskazać szablony standardowo dostępne w programie, ale też i te, samodzielnie wprowadzone przez użytkownika.
Wydruki, które są dodane przez użytkownika mają kolor zielony, natomiast te standardowo dostępne w programie – niebieski.
Aby wprowadzić w programie wydruk w języku obcym należy wybrać: Konfiguracja >>> Parametry >>> Edytor wydruków. Tam dodajemy nowy wzór wydruku oraz ustawiamy w jakim języku ma on być. Wzór możemy dowolnie edytować. Po zakończeniu edycji należy zapisać formularz.

Krok trzeci – jeśli uzupełniliśmy na karcie kontrahenta, który jest wpisany na dokumencie, adres e-mail, to na okienku, które się wyświetli zostanie on automatycznie wczytany. Jeśli nie, będziemy musieli wpisać adres ręcznie. Następnie wybieramy język, w którym ma zostać wysłany mail. Podpowie się treść maila, którą mamy zdefiniowaną w „Edytorze maili” – jest ona dostępna do edycji przez użytkownika. Możemy również zaznaczyć parametr „Wyślij kopię…”, jeśli chcemy również otrzymać tę wiadomość na swoją skrzynkę pocztową. Po zakończeniu edycji, klikamy „Wyślij”.

Czy ten artykuł był pomocny?